Demà, concentració per dir NO a la LOMCE i NO a les REVALIDES

El pròxim dia 26, a les 19 h, es farà una concentració a la Plaça Miranda, en contra de les revàlides de la LOMCE.



Us deixem una resum d’allò que impliquen les revàlides per a l’educació i les vides dels nostres fills.

Què signifiquen les revàlides LOMCE?

·              Estrès: la pressió sobre els fillets per obtenir bons resultats a unes proves que desconeixen.

·              Augment del control continu i permanent, que equipara aprendre a passar exàmens (por i desgana) i no a la curiositat i motivació per aprendre (il·lusió i gaudi).

·              Deslegitimació de la funció docent: l’avaluació de l’alumnat no la fa el mestre que el coneix, que queda exclòs de la valoració final de l’alumnat.

·              Degradació de l’aprenentatge general i dels continguts: acabem ensenyant allò que es requereix per superar les proves= selectivitat.
·              Desmotivació i malestar docent: el professorat es converteix en preparador d’exàmens, perdent la seva funció principal (acompanyar l’aprenentatge de l’alumnat) i la seva autonomia.

·              Tenen un cost econòmic pel sistema alt i inútil. Les famílies de l’alumnat que no les passa, també patiran el cost de professors de reforç i d’acadèmies per realitzar les proves de nou.

·              Les proves són un gran negoci privat: Ens desfem, a poc a poc, del negoci dels llibres de text, per passar al de les proves externes. Després no hi ha doblers per tenir les escoles, el professorat i l’atenció de suport necessàries.

·              Una gran injustícia i més fracàs escolar: l’alumnat es juga a una sola carta el seu futur educatiu i professional. Què en farem de tots aquells que no passin a secundària, que no puguin accedir a la Universitat? Tenim, potser, una gran formació professional?


Les revàlides ens retornen al pitjor passat d’una educació que ja està canviant arreu. En comptes d’eliminar aquesta cultura d’avaluació injusta i cara, però, sobretot, totalment inútil per allò que volem: que els nostres fillets, i futurs ciutadans adults, estiguin ben preparats, siguin crítics, autònoms i tinguin bones relacions (en definitiva: que sàpiguen viure i coneguin el seu món intern i extern, des de la curiositat i amb interès), les revàlides ens retornen a l’etiquetatge, a la segregació, a la desigualtat d’oportunitats i a una uniformitat passiva i obedient, on l’escola s’assembla més a una presó o una fàbrica, que a un espai d’aprenentatge vital, ple d’alegria i entusiasme pel coneixement.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada